درمان گیاهی التهاب پروستات در جوانان

التهاب پروستات،التهاب پروستات کیسه منی،التهاب پروستات و خود ارضایی،التهاب پروستات و ورزش،التهاب پروستات مزمن،التهاب پروستات و ناباروری،التهاب پروستات و درد بیضه،التهاب پروستات در جوانی،التهاب پروستاتیت،التهاب پروستات و درمان،التهاب مزمن پروستات چیست،التهاب مزمن پروستات درمان،داروی التهاب پروستات مزمن،علائم التهاب پروستات مزمن،علائم التهاب مزمن پروستات

التهاب پروستات

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد التهاب پروستات در جوانان و سالمندان و درمان و علت این بیماری بپردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.پروستات غده ای گردویی شکل و قسمتی از اندام تولید مثل مردانه است. این غده در زیر مثانه و در جلوی رکتوم قرار دارد. پروستات بعضی از مایعاتی که سلول های اسپرم از آن تغذیه می کنند را تولید و از سلول های اسپرم محافظت می کند. پشت پروستات آبدانه ای اصلی (vesicles) است که بیشترین مقدار مایعات موجود در اسپرم را تولید می کند. مجرای ادرار لوله ایست که از طریق اندام تناسلی، ادرار و اسپرم را از بدن خارج می کند و از مسیر پروستات عبور می کند. فعالیت و رشد پروستات با توجه به هورمونی به نام آندروژن (androgen) تحریک می شود. اصلی ترین آندروژن، تستوسترون است که توسط بیضه ها تولید می شود.

التهاب پروستات و خود ارضایی

التهاب پروستات بیماری نیست، بلکه علامت می باشد و بنابراین هیچگونه خطری چنانچه در مرحله حاد تشخیص داده شود و درمان شود ندارد. در صورت عدم تشخیص و مزمن شدن بیماری، بیمار دچار مسائل روانی و پرسیدن، اضطراب و نگرانی می شود، چون درمان طولانی مدت می شود و بیمار نیز با پزشک همکاری نمی کند و بهبودی دشوار می گردد، گذشته از این مراجعه بیمار و پرداخت هزینه ویزیت از مسائل مهم دیگر بیمار می باشد.بسیاری از جوانان برای ارضاء غریزه طبیعی خودارضائی می کنند، چنانچه به هنگام استمنا مانع از خروج ترشحات شوند، دچار التهاب پروستات می شوند. بسیاری از جوانان به دلیل ناشناخته ای چنین کاری را انجام می دهند. با اطلاع رسانی جوانان را باید تشویق کنیم کم کم خودارضائی را ترک کنند زیرا زمانی که این عمل را انجام می دهند دچار مشکلات روحی_روانی بسیاری می شوند و دچار التهاب پروستات می شود، ترشحات منی آنها هم رنگ خود را تغییر می دهد و گاهی ترشحات منی آبکی و به رنگ زرد تغییر می کند که آنها را مضطرب و نگران می کند. ویزیت این جوانان توسط یک روانپزشک، حلال مشکلات آنها خواهد بود چون جوانانی که خودارضایی می کنند و سپس ازدواج می کنند، با همسر خود در عمل زناشوئی دچار مشکل می شوند، این جوانان هنوز ارضاء شدن خود را در خودارضائی می دانند و با روش جدید و ازدواج خود را تطبیق نداده اند، که نیاز به روانپزشک خواهند داشت.

التهاب پروستات در جوانان

بطور کلی ریسک ابتلا به التهاب پروستات در جوانان بسیار پایین بوده است چون سطح هورمونی تستوسترون متعادل است و با افزایش سن بعد از ۵۰ سالگی سطح هورمونی تعادل خودش را از دست می دهد، اما جوانانی که پیش زمینه ژنتیکی پروستات و یا ناهنجاری های بیضوی و تغییرات هورمونی غیر عادی دارند ریسک ابتلا به ورم پروستات در آن ها بیشتر است. نشانه های اولیه التهاب پروستات در جوانان با مشکلاتی در دفع ادرار شروع می شود و در صورت عدم رسیدگی صحیح ممکن است با توجه به شدت تورم و التهاب به وجود آمده، شدیدتر بشود. معمولا در جوانان این بیماری واضح نیست و علائم بسیار خفیفی دارد و در طی زمان ماه ها و سال ها این علائم بیشتر می شود. با توجه به دیگر عواملی نظیر دیابت و چاقی در صورتی که جوانی دچار یک یا تعدادی از نشانه های ورم پروستات شد باید به پزشک مراجعه کرده و با آزمایش های تجویز شده از وضعیت خود آگاه شود.

التهاب پروستات و ورزش

بر اساس یافته‌های جدید پژوهشگران ایتالیایی، می‌توان دردهای پروستاتی که ناشی از ابتلا به التهاب مزمن پروستات یا نشانگان درد لگنی هستند را با انجام ورزش‌های هوازی کاهش داد. التهاب مزمن پروستات می‌تواند به درد مداومی منجر شود که درمان آن بسیار سخت است. اگر چه این بیماری که پروستاتیت مزمن یا نشانگان درد مزمن لگن نامیده می‌شود، میلیون‌ها مرد را در سراسر جهان مبتلا کرده است اما علت آن همچنان ناشناخته است. این بیماری در بین مردان 36 تا 50 سال شایع‌تر می‌باشد و علایم آن، درد و التهاب لگن، ناحیه مقعد و حتی دستگاه تناسلی را دربرمی‌گیرد. در بین مبتلایان به این بیماری، تکرر ادرار و بروز مشکلات جنسی هم شایع است. دکتر جیان‌لوکا گیوبیلی و همکارانش از بیمارستان کارگی فلورانس طی بررسی‌های خود دریافتند که این بیماران معمولا از درمان‌های موجود نفع چندانی نمی‌برند و کیفیت زندگی آنها پایین است. آنها با مطالعه بر روی 231 مرد 20 تا 50 ساله که تاکنون به درمان‌های معمول برای التهاب مزمن پروستات پاسخ نداده بودند، دریافتند انجام ورزش‌های هوازی می‌تواند به طور چشمگیری علایم و نشانه‌های این بیماران را کاهش دهد. شرکت‌کنندگان در این تحقیق در دو گروه تقسیم شدند که یک گروه ورزش‌های هوازی را انجام می‌دادند و گروه دیگر در ورزش‌های کششی و حرکتی شرکت می‌کردند. پس از 18 هفته ادامه این برنامه ورزشی، در هر دو گروه میزان درد و علایم آزاردهنده کمتر شده بود اما جالب اینجا بود که میزان کاهش ناراحتی‌ها در گروهی که ورزش‌های هوازی را انجام داده بودند به طور قابل توجهی بیشتر از گروه دوم بود. در ضمن با انجام ورزش‌های هوازی، کیفیت زندگی بیماران نیز بهبود چشمگیری را نشان می‌داد. دکتر گیوبیلی بر اساس نتایج طرح خود اعلام کرد انجام ورزش‌های هوازی به عنوان گزینه درمانی ارزشمندی برای مبتلایان به التهاب مزمن پروستات در نظر گرفته می‌شود اما باید در مطالعات و پژوهش‌های وسیع‌تر مورد تایید مجدد قرار گیرد. شاید هنوز اندکی زود باشد که تمام اثرات ورزش‌ بر روی پروستات را شناخت.‌

درمان گیاهی التهاب پروستات

به گزارش سایت جسارت هر روز به مقدار کافی میوه ها و سبزیجات مصرف کنید. میوه ها و سبزیجاتی که رنگ روشن تری دارند می توانند مفیدتر باشند. به جای نان سفید، نان های سبوس دار را انتخاب کنید. پاستاهای سبوس دار، غلات و حبوبات نیز می توانند گزینه های خوبی باشند. مصرف گوشت قرمز از جمله گوشت گاو، بره، بز و گوشت فرآوری شده مانند سوسیس را محدود کنید. ماهی، مرغ بدون پوست، حبوبات و تخم مرغ منابع سالم تر پروتئین هستند. روغن های سالم مانند روغن زیتون، آجیل و آوکادو را انتخاب کنید. مصرف چربی های اشباع شده موجود در لبنیات و سایر فرآورده های حیوانی را محدود کنید. از مصرف روغن های هیدروژنه (چربی های ترانس) که در بسیاری از غذاهای آماده و فست فود ها مورد استفاده قرار میگیرند بپرهیزید. از مصرف نوشیدنی های شیرین که با شکر شیرین شده اند مانند نوشابه و بسیاری از آب میوه ها بپرهیزید. مصرف شیرینی ها را نیز تا حد امکان محدود کنید. مصرف نمک را کم کنید. برچسب مواد خوراکی را بخوانید و غذاهایی را انتخاب کنید که سدیم کمتری در آنها به کار رفته باشد. مصرف کنسرو ها، خوراکی های فرآوری شده و منجمد را محدود کنید. مواظب حجم غذایی که می خورید باشید. به آرامی غذا بخورید و قبل از سیر شدن کامل دست از خوردن غذا بکشید.

علل التهاب پروستات

التهاب پروستات می تواند به وسیله ی باکتری هایی ایجاد شود که از مجاری ادراری به درون پروستات راه یافته اند (شایع ترین علت باکتریایی). باکتری بطور مستقیم و یا از طریق لنف از مقعد، نیز می تواند گسترش یابد. همچنین ارگانیسم های مختلف منتقله از راه جنسی مانند نایسریا گونورائه، کلامیدیا تراکوماتیس یا HIV نیز می توانند علت دیگری برای التهاب پروستات باشند. دیگر ارگانیسم های مسئول عفونت ،اغلب در عفونت های دستگاه ادراری نیز یافت می شوند ؛ ازجمله اشریشیا کلی. در بسیاری از موارد (به خصوص در نوع مزمن پروستاتیت)، علت خاصی برای پروستاتیت وجود ندارد.

عوامل التهاب پروستات

مردان در سنین مختلف به پروستاتیت مبتلا می شوند، اما این بیماری در مردان جوان و میانسال شایع تر است. سایر عوامل خطر برای ابتلا به التهاب پروستات عبارتند از: ✅ سابقه ی اولیه یالتهاب پروستات ✅ فردی که اخیراً عفونت مجاری ادرار داشته ✅ فردی که اخیراً از کاتتر ادراری استفاده کرده ✅ غده پروستات بزرگ شده ✅ مقاربت مقعدی ✅ اختلال در ساختار یا عملکرد سیستم ادراری ✅ کم آبی (عدم وجود مایع کافی ) ✅ آسیب (ضربه) های موضعی به لگن مثل سقوط از دوچرخه و اسب

التهاب پروستات و درد بیضه

التهاب پروستات علت میکروبی پروستاتیت مزمن، شبیه میکروب عفونت ادراری است. علائم پروستاتیت ممکن است زیاد شود یا از بین رود. وقتی بیماری تظاهر کند، به صورت درد و ناراحتی در فرد مبتلا ایجاد می‌شود و این درد را در ناحیه آلت، اطراف مقعد، در ناحیه پشت و بالاخره بالای استخوان پوبیس در فرد بیمار احساس می‌شود. دفع مدفوع ممکن است همراه با درد باشد و درد در بیضه‌ها منتقل شود.

علائم التهاب پروستات مزمن

علائم ادراری به شکل تکرر ادرار و دفع ادرار همراه با درد از مشکلات این بیماری می‌باشد. علائم ممکن است به مدت طولانی تداوم پیدا کند. اگر چه ممکن است علائم گاهی ظاهر و گاهی از بین رود و از نظر شدت متفاوت است. این علائم به صورت سوزش و تکرر ادرار می‌باشد. این علائم شبیه علائم مربوط به پروستاتیت حاد می‌باشد. به هر حال درد در مردان مبتلا به پروستاتیت مزمن در مقایسه با پروستاتیت حاد در مشاهدات بالینی کمتر است. برای مثال در پروستاتیت مزمن در مقایسه با پروستاتیت حاد، بیمار تب ندارد یا پایین است و احتمال درد عمومی بدن و آلت کمتر است. وقتی پروستاتیت مزمن با دارو درمان شود، علائم عمومی از بین می‌رود. اگر چه دارو کاملا عفونت را از پروستات ریشه‌کن می‌کند ممکن است دوباره عفونت عود نماید.

درمان التهاب پروستات

درمان التهاب پروستات بستگی به علت و نوع پروستاتیت دارد. چنانچه علت آن عفونت باکتریایی باشد، آنتی بیوتیک ها تجویز می شوند. تمامی گروه های پروستاتیت نیازمند مراقبت های حمایتی، کنترل درد در صورت نیاز و پیگیری دقیق با متخصص مربوطه هستند . در موارد خاص، برخی از افراد مبتلا به التهاب پروستات ممکن است نیاز به بستری شدن داشته باشند. روش های درمان ممکن است شامل موارد زیر باشند:1- آنتی بیوتیک ها پزشک در رابطه با نوع آنتی بیوتیک و مدت زمان درمان تصمیم می گیرد. داروهای ضد التهابی این داروها می توانند به کاهش درد کمک کنند.2- مسدود کننده های آلفا این داروها با شل کردن فیبرهای عضلانی اطراف مثانه و غده ی پروستات، می توانند علائم ادراری را کاهش داده و به بهبود تخلیه ی مثانه کمک کنند. 3-ماساژ پروستات در چندین مطالعه، نشان داده شده است که ماساژ پروستات به کاهش علائم در برخی از بیماران مبتلا به پروستاتیت غیر باکتریایی مزمن کمک می کند. 4-تغییر سبک زندگی اگر دوچرخه سواری یا اسب سواری می کنید، توصیه می شود که این فعالیت ها را تا زمانی که بهبود نیافتید، تعلیق کنید. 5-درمان های جایگزین اگرچه داروهای گیاهی بسیاری در دسترس هستند، اما شواهدی وجود ندارد که داروهای گیاهی پاسخ قطعی داشته باشند.6- طب سوزنی کاهش علائم در برخی از افراد مبتلا به پروستاتیت.

عوارض التهاب پروستات

چند عارضه ی احتمالی التهاب پروستات شامل موارد زیر است: ✅ پروستاتیت حاد قابلیت تبدیل شدن به پروستاتیت مزمن را دارد. ✅ انسداد راه خروجی مثانه یا احتباس ادرار ✅ ناباروری ✅ آبسه غده پروستات ✅ انتشار عفونت به جریان خون (باکتری در خون / سپسیس)

بیشتر بخوانید : سرطان پروستات خوش خیمخواص حنا در درمان پروستات ♥ التهاب تیروئید ( تیروئیدیت ) ♥ التهاب مثانه در مردان