وبلاگ اون پشه آمده بود

وبلاگ اون پشه آمده بود

وبلاگ اون پشه آمده بود

وبلاگ اون پشه آمده بود

وبلاگ اون پشه آمده بود

nvn rtsi sdki

دوشنبه, ۳ دی ۱۳۹۷، ۰۹:۳۰ ب.ظ

درد قفسه سینه

درد قفسه سینه ,بیماری درد قفسه سینه,درد قفسه سینه در بارداری,علائم درد قفسه سینه,درمان درد قفسه سینه,درمان درد قفسه سینه با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان درد قفسه سینه

درد قفسه سینه , بیماری درد قفسه سینه , درد قفسه سینه در بارداری , علائم درد قفسه سینه

درد قفسه سینه

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری بیماری ها ( CDC )، درد قفسه سینه یکی از شایع ترین دلایل مراجعه اورژانس در افراد سنین ۱۵ و بالاتر است. درد قفسه سینه از فردی به فرد دیگر متفاوت است. این درد ممکن است مانند یک درد تیز و مبهم احساس شود. در حالی که درد قفسه سینه ممکن است نشانه ای از یک مشکل جدی مربوط به قلب باشد. هنگامی که شما درد قفسه سینه دارید اولین فکر ممکن است داشتن یک حمله قلبی باشد. در حالی که درد قفسه سینه ممکن است یک نشانه از یک مشکل قلبی باشد بسیاری از شرایط کمتر جدی دیگر، نیز می تواند سبب درد قفسه سینه شود. درد قفسه سینه نیز ممکن است با مشکلاتی در ریه ها، مری، عضلات، دنده ها و یا اعصاب ایجاد شود به عنوان مثال برخی از این شرایط جدی و تهدید کننده حیات هستند و برخی جدی نیستند.درد قفسه سینه (Chest pain)، زمانی است که در ناحیه گردن تا بالای شکم (آخرین دنده قفسه سینه)، احساس ناراحتی یا درد وجود دارد. درد در قفسه سینه، بسته به منشا آن، می‌تواند یک هشدار جدی بوده یا اینکه بی‌خطر محسوب شود. در این گونه موارد، توصیف مشخصه‌های درد بسیار مهم هستند، آیا درد، زمان استراحت هم وجود دارد یا فقط زمان فعالیت بروز می‌کند؟ آیا ممکن است در وضعیت‌های خاصی از نحوه قرارگیری بدن، درد تشدید شده یا اینکه برطرف شود؟ برای بررسی این موارد بهتر است به متخصص قلب و عروق مراجعه شود.

درد قفسه سینه , بیماری درد قفسه سینه , درد قفسه سینه در بارداری , علائم درد قفسه سینه

علت درد قفسه سینه

اغلب درد قفسه سینه به عنوان حمله قلبی در نظر گرفته می شود اما بیماری‌های متعدد دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند این نشانه را تحریک نماید. برخی از این بیماری‌ها بیشتر از اینکه حاد و جدی باشند، ازاردهنده هستند و برخی می‌توانند بسیار حاد باشند. اگر شما دردی در قفسه سینه خود دارید و ۱۰۰ درصد در مورد علت ایجاد آن مطمئن نیستید بهتر است با پزشک یا اورژانس تماس بگیرید. در این مقاله قصد داریم ۷ مورد از شرایطی را معرفی کنیم که می تواند باعث ایجاد درد قفسه سینه شود.1-سوزش سر دل 2- فشار عضلانی 3 -کوستوکندریت(عفونت غضروف متصل به دنده) 4- زونا 5- پریکاردیت(التهاب و تورم غشای دور قلب) 6- پانکراتیت(التهاب لوزالمعده) 7-بیماری عروق کرونری

درد قفسه سینه , بیماری درد قفسه سینه , درد قفسه سینه در بارداری , علائم درد قفسه سینه

درمان دردهای قفسه سینه

 2 تا 3 حبه سیر را به مدت یک ساعت در شیر تازه نجوشیده بخیسانید. سپس این حبه‌های سیر را بخورید. این کار برای تسکین درد قفسه سینه افرادی که دچار فشار خون بالا بوده و علت درد قفسه سینه آنها به دلیل حمله قلبی و دوران نقاهت پس از آن است، بسیار مفید است. 2 تا 3 حبه سیر را را در روغن حیوانی سرخ کنید و سپس میل نماییدو این کار باعت تسکین درد آنژین خواهد شد و بهتر است توسط افرادی که دارای اضافه وزن نیستند، انجام شود. 2 تا 3 حبه سیر را بکوبید و در یک لیوان شیر بجوشانید. از این ترکیب به مدت یک هفته و روزانه یک بار بنوشید. این کار برای افرادی که مبتلا به انسداد حاد شریانهای قلب هستند، مفید است.

درد قفسه سینه سمت چپ

درد قفسه سینه در سمت چپ بدن نشانه کلاسیک است که شما ممکن است به زودی در یک حمله قلبی تجربه کنید در اغلب موارد این درد با عوارض جانبی دیگر ترکیب شده است درد در قفسه سینه اغلب به عنوان فشار، فشردن یا احساس پری در حفره قفسه سینه است در برخی از موارد احساس سوزش و درد با این عوارض جانبی همراه می باشد بی حسی، درد، سوزن سوزن شدن یا سایر احساسات معمولاً در دست چپ احساس می شود هر چند این عوارض جانبی می تواند به سمت بالای دست راست نیز منتقل شود بازوها ممکن است احساس ضعف، درد و یا به طور ناگهانی احساس سنگین تر از حالت طبیعی وجود دارد. اگر شما از یک حمله قلبی قریب الوقوع رنج می برید شما به طور ناگهانی ممکن است تنگی نفس را احساس کنید خستگی غیر معمول نیز ممکن است در بدن پیشی و شما ممکن است شروع به احساس سبکی سر یا سرگیجه کنید بسیاری از بیماران نیز عرق سرد می کنند و یا درست قبل از حمله قلبی شروع به گرگرفتگی می کنند درد قفسه سینه نیز ممکن است به پشت شما انتقال یابد همه بیماران این نشانه ها را تجربه نمی کنند اگر شما تجربه یک یا بیشتر از این علائم و ناراحتی ها را به طور ناگهانی دارید با خدمات اورژانس پزشکی برای کمک تماس بگیرید.

درد قفسه سینه سمت چپ هنگام تنفس

در حالی که درد قفسه سینه اغلب با مشکلات قلبی مرتبط می‌باشد، درد در قفسه سینه می‌تواند به علت مشکلات عضلانی اسکلتی، بیماریهای ریوی، یا صدمات دنده ناشی از ضایعه باشد. نوشته‌ی پیشِ رو اطلاعاتی در خصوص شرایط و بیماری‌هایی که در اثر آنها، فرد ممکن است درد قفسه‌ی سینه را به هنگام تنفس تجربه کند را فراهم ساخته است. از آنجا که اعتقاد بر این است درد قفسه سینه علامت مشخصه‌ای از مشکلات قلبی مانند بیماری عروق کرونر یا حمله قلبی است، فردی که احساس فشار یا درد در قفسه سینه را تجربه می‌کند، ممکن است دچار احساس ترس شده و فکر کند این درد نشانه‌ای از شروع یک بیماری قلبی عروقی است. با این حال، باید توجه داشت که درد قفسه سینه همیشه نشانگر بیماری‌های قلبی نمی‌باشد.  درد قفسه سینه به هنگام تنفس می‌تواند به بیماری‌ای نسبت داده شود که ممکن است در اصل وابسته به قلب نباشد. درد می‌تواند به دلیل بیماری‌های مرتبط با سیستم عضلانی و یا سیستم تنفسی بوجود آید. درد در قفسه سینه می‌تواند حتی ماهیتاً سرچشمه‌ی روانی داشته باشد. محل، ماهیت، و یا شدت درد می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را فراهم سازد که ممکن است به پزشکان کمک کند، توجه خود را معطوف به علت زمینه‌ای سازند. معاینات و آزمایشات فیزیکی و بررسی‌های تصویری عموماً جهت تشخیص وضعیت پزشکی که مسئول ایجاد درد قفسه سینه است، انجام می‌شود.

درد قفسه سینه وسط

آنژین صدری (درد قفسه سینه) دردی استد که در صورت نرسیدن خون کافی به ماهیچه ی قلب روی می دهد. آنژین صدری، معمولا به صورت درد فشارنده در وسط سینه توصیف می شود که ممکن است به دست چپ ، گردن ، یا آرواره هم بکشد. در طی حمله ی درد قفسه سینه (آنژین صدری)، فرد مبتلا ممکن است دچار تنگی نفس ،تهوع ، سرگیجه و تعریق زیاد شود .آنژین صدری (درد قفسه سینه) می تواند با خوردن غذای سنگین ،ورزش ،هوای سرد یا تنش تشدید شود. اگر تحت درمان آنژین صدری هستید و درد بروز می کند،یا درد به رغم مصرف دارو ادامه دارد ،یا بدون هیچ علتی شروع شود ، فورا به پزشک مراجعه کنید.

درد قفسه سینه و پشت

سوال کاربر: باسلام.مدتی است که معمولا در فصول بهار و پاییز چند بار در طول شبانه روز دردی قفسه سینه و پشتم را فرا می گیرد که حتی باعث می شود از خواب هم بیدار شوم درد با ماساژ کم کم آرام میشود حتی تکیه زدن به شوفاژ و مالیدن پشت توسط شخص دیگر و به اصطلاح شکستن قولنج باعث تسکین سریعتر می شود . پزشک اورژانس یکسری دارو تجویز کرد و گفت سرماخوردگی معده است ولی افاقه نکرد . متخصص گوارش هم مقداری دارو داد که آن هم بی نتیجه بود .لطفا راهنمایی کنید.

پاسخ پزشک: احتمالا شما دچار دردهای استخونی و عضلانی هستید.به متخصص ارتوپدی مراجعه کنید.

درد قفسه سینه هنگام خواب

نیمه شب از خواب بیدار شده و از آنژین (درد قفسه سینه) رنج می‌برید؛ احتمالا به خاطر مشکلات گوارشی است اما یک احتمال دیگر وجود دارد: حمله قلبی. شما در این مورد چه باید بدانید؟حمله قلبی از جمله دلایل مرگ و میر در بسیاری از کشورها از جمله ایران است. یکی از مهمترین علائم حمله قلبی نیز همین درد قفسه سینه یا آنژین است. استفاده از واژه “درد قفسه سینه” به دو دلیل ابهام برانگیز است: اول اینکه حمله قلبی همیشه همراه با “درد” نیست و دوم اینکه همیشه در “قفسه سینه” رخ نمی‌دهد. به همین دلیل، شاید استفاده از واژه آنژین با نام علمی Angina Pectoris مناسب‌تر باشد. البته قرار نیست آموزش لغات بدهیم چرا که همین درد موجب مرگ‌های میلیون‌ها نفر در سراسر جهان شده است.حال پرسش این است که شما چه زمانی باید نگران علائم آنژین باشید؟ به طور کلی، دو دسته عامل وجود دارد که می‌توان بر اساس آن‌ها تصمیم‌گیری کرد: جزئیات علائم واقعی و عامل خطر بیمار برای بیماری قلبی. علائم شایع آنژین عبارتند از: *احساس “فشار، سنگینی یا سفتی” در قفسه سینه. افراد مبتلا این احساس را اینگونه توصیف می‌کنند که «انگار شی سنگینی روی قفسه سینه‌شان وجود دارد و یا اینکه یک بند را محکم دور سینه‌شان بسته باشند.» درد معمولا در ناحیه چپ و پایین قفسه سینه وجود دارد اما در نقاط دیگر نیز می‌تواند وجود داشته باشد.

درد قفسه سینه سمت راست

درد قفسه سینه در سمت راست به ندرت یک مشکل قلبى را نشان می دهد . اما این بدان معنا نیست که درد قفسه سینه سمت راست جدى نیست. دلایل متعددی براى درد قفسه سینه در سمت راست وجود دارد، برخی جدی و برخى غیر جدى هستند مانند:# ذات الریه # یک دنده ى کبود یا شکسته # عضله پاره شده در قفسه سینه # عفونت ویروسی # مسائل مربوط به کیسه صفرا، کبد، پانکراس، طحال و ریه # درد پلور یا التهاب در اطراف ریه # لخته خون در ریه # مسائل گوارش مانند ریفلاکس اسید، یا سوزش سر دل اما دانستن اینکه در درد در کدام قسمت سینه شما ایجاد شده است و توضیح دادن آن به پزشک مهم است، تا علت اصلى را پیدا کند و آن را تا قبل از جدى شدن حل کند .

درد قفسه ی سینه و تنگی نفس

آیا تابه‌حال به تنگی نفس یا احساس سنگینی در قفسه سینه دچار شده‌اید؟ پس ممکن است تصور کنید علائم بیماری قلبی یا حمله قلبی را دارا هستید. اما شاید ندانید که تنگی نفس به دلیل مشکلاتی غیر از بیماری قلبی ایجاد می‌شوند. تنگی نفس در اغلب افراد روی می‌دهد. این مشکل دلایل گوناگون دارد و از طریق آن می‌توان به مشکلات جدی پیش روی پی برد. اما به‌اشتباه تصور می‌شود که درد قفسه سینه همیشه به قلب مربوط می‌شود. که البته درست نیست. این مشکل به مشکلات و اعضای مختلف بدن مربوط می‌شود. هر فرد باید درباره دلایل درد قفسه سینه اطلاعاتی داشته و به مشکلات احتمالی خود پی ببرد. در اینجا ۱۰ دلیل عمده تنگی و درد قفسه سینه را به شما معرفی می‌کنیم. همچنین متوجه می‌شوید که چگونه باید این مشکلات را تشخیص داده و درمان کنید.۱۰. اضطراب.۹. هپاتیت.۸. ذات‌الریه.۷. استرس.۶. کاسکاندریت.۵. حمله قلبی.۴. پلورزی.۳. بیماری‌های کیسه صفرا.۲. سوءهاضمه.۱. آنژین قلبی

درد قفسه سینه در دوران بارداری

سوزش سر دل: سوزش با سوء هاضمه، ورود گاز به معده و یا خوردن مواد غذایی خاص ایجاد می شود. هورمون پروژسترون که معمولا عامل شل شدن اسفنکتر در انتهای مری است، باعث می شود اسید معده به مری بازگردد و باعث سوزش سر دل و سوزش قفسه سینه شود. سوء هاضمه: سوء هاضمه هنگامی که گاز در قفسه سینه حس شده است رخ می دهد. سوء هاضمه معمولا درد شدیدی دارد. اگر سابقه سوء هاضمه دارید از خوردن غذاهایی که باعث این ناراحتی می شود خودداری کنید. علائم و نشانه های سوء هاضمه و سوزش سر دل اغلب بعد از هفته ۲۷ بارداری بدتر می شود. فشار کودک: همانطور که کودک رشد می کند، بدن شما نیز تغییر می کند. در طول این تحول، فشار بر دنده و یا دیافراگم می تواند درد قفسه سینه را آغاز کند. استرس: استرس با ایجاد تنش عضلانی، می تواند باعث درد قفسه سینه شود. کشف آنچه موجب استرس شما می شود و مبارزه با آن می تواند درد را کاهش دهد.

درد قفسه سینه هنگام سرفه

درد قفسه سینه و سرفه به دلیل اختلالات ریوی ایجاد می‌شوند. سرفه می‌تواند دارای انواع مختلفی مانند سرفه‌ی خشک، سرفه‌ی شدید و یا سرفه‌ی مخاط ساز یا خلط‌دار باشد. مطلع ساختن پزشک از نوع دقیق سرفه به تشخیص سریع علت آن کمک می‌کند. در ادامه اطلاعات مختصری از علل متداولی که موجب بروز این علائم می‌شوند، آورده شده است.

علت درد قفسه سینه سمت راست

چندین نشانه‌ی جسمانی وجود دارد که ممکن است در نتیجه درد در سمت راست قفسه سینه احساس شود. احساس سوزش در پشت جناغ و درون قفسه سینه .داشتن مزه‌ی ریفلاکس در دهان. اشکال در بلع .درد در قفسه سینه به هنگام تغییر موقعیت بدن. درد به هنگام تنفس، به ویژه هنگامی که فرد دراز کشیده ، یا درد به هنگام خم شدن.در صورت بروز هر گونه درد در قفسه سینه باید به پزشک مراجعه کرد اگر درد شدید باشد به نواحی گردن ، بازو، شانه و یا فک کشیده می شود یا با سرگیجه و منگی ، غش کردن تعریق وتهوع و تنگی نفس همراه باشد یک اورژانس پزشکی محسوب می گردد. در دردهای قفسه سینه اگرچه همیشه باید بدترین وضعیت را در نظر گرفت ولی در واقع بیشتر از 50 علت برای این درد ها شناخته شده که بیشتر آنها با قلب مرتبط نبوده و تهدید جدی محسوب نمی شوند .

علت درد قفسه سینه سمت چپ

درد قفسه سینه می تواند درد در هر طرف سینه را توصیف کند، اما یکی از سؤالات معمول ، تفاوت بین درد در سمت چپ سینه و سمت راست سینه است. این امر به این دلیل است که مردم به طور معمول فقط درد قفسه سینه سمت چپ را به حمله قلبی مرتبط می کنند، همانطور که اکثر مردم می دانند که قلب در آن سمت قرار دارد. با این حال، درد قفسه سینه در سمت چپ همیشه یک مشکل در قلب را نشان نمی دهد. همچنین درد قفسه سینه راست نباید نادیده گرفته شود. حملات قلب باعث درد در سراسر بدن می شود – سمت راست سینه، سمت چپ سینه و سایر قسمت های بدن مانند فک.

درد قفسه سینه ناشی از معده

درد عجیبی در قفسه سینه ات احساس می کنی؛ دردی تیز و کشدار که ناگهان سراغت می آید و فروکش می کند. معمولا از آنجایی که چنین دردی فقط برخی اوقات بروز می کند، کم اهمیت تصور می شود، اما چنین دردی ممکن است فاجعه آفرین باشد.درد قفسه سینه یک دکترای داروسازی ببا اشاره به اینکه درد قفسه سینه می تواند نشانگر خطرات جدی در سلامت فرد بوده و باعث سکته قلبی شود، گفت:گاهی اوقات درد قفسه سینه ناشی از زخم معده بوده یا برگشت محتویات معده به داخل مری است که اصطلاحاً به آن رفلاکس می گوییم.تخصص نانوتکنولوژی پزشکی با اشاره به اینکه درد قفسه ناشی از دلایل مختلف است، اظهار داشت:در علم پزشکی درد در این ناحیه بسیار مهم تلقی می شود چرا که می تواند نشانگر خطرات جدی در سلامت فرد باشد. این دکترای داروسازی با اشاره اینکه درد قفسه سینه در گروه سنی بالای 20 سال بروز می‎ کند که در بعضی مواقع ناشی از انسداد عروق کرونل بوده و باعث سکته قلبی می شود، ادامه داد:همچنین در اشخاصی که فشار بالا و چربی خون بسیار بالایی دارند نیز اتفاق می افتد که اغلب از مشکل خود اطلاعی ندارند.

بیشتر بخوانید : علت درد عضلانیدرمان معده درد

  • واعظ داوودی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی