وبلاگ اون پشه آمده بود

وبلاگ اون پشه آمده بود

وبلاگ اون پشه آمده بود

وبلاگ اون پشه آمده بود

وبلاگ اون پشه آمده بود

ایران رکوردار استفاده از گیره کوچک کننده بینی در جهان

ایران رکوردار استفاده از گیره کوچک کننده بینی در جهان

انجمن تحقیقات راینولوژی ایران نیز به تازگی اعلام کرده است که براساس تحقیق گیره کوچک کننده بینی مشترکی که با همکاری دانشگاه جان هاپکینز آمریکا انجام گرفته ، میزان جراحی‌های زیبایی بینی در ایران ، هفت برابر آمریکا است.
بی شک این تعداد عمل جراحی زیبایی بینی در کشور ، هزینه های معنوی زیادی را به بخش درمان کشور تحمیل می کند.
به اعتقاد دکتر ˈمحسن نراقیˈ رییس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران ، به نظر می رسد 50 درصد مراجعان برای انجام جراحی بینی بطور واقعی نیازی به این عمل ندارند.
عمل جراحی بینی یا رینوپلاستی به گیره کوچک کننده بینی عملی گفته می شود که موجب زیباتر و موزون تر شدن بینی با دیگر عناصر صورت می شود.
گاهی نیز عمل جراحی بینی،وضعیت تنفسی را که به علل گوناگون از جمله پولیپ (اختلالات راه هوایی در بینی) ایجاد شده،بهبود می بخشد و موجب تغییرات در عرض بینی ، شکل بینی و تقارن بینی خواهد شد.
انجام جراحی زیبایی بینی از اواخر دهه شصت شتاب روز افزونی گرفت که عمده مشتریان آن را زنان تشکیل می دادند اما در سال های اخیرمردان نیز در زمره افراد خواستار جراحی زیبایی بینی قرار گرفته اند گیره کوچک کننده بینی که طبق آمار اعلام شده، اغلب این افراد در گروه سنی 17 تا 25 سال قرار دارند.
همچنین طبق آمار انجمن تحقیقات راینولوژی ایران، سالانه بیش از 80 هزار مورد جراحی زیبایی بینی در کشور انجام می‌ گیرد.

**تقسیم بندی متقاضیان انجام جراحی بینی
دبیر انجمن روانپزشکان ایران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا ، متقاضیان انجام جراحی های زیبایی بینی را به چند گروه ، تقسیم بندی می کند.
دکتر ˈپرویز مظاهریˈ می گوید: گروهی از متقاضیان جراحی زیبایی بینی دارای بینی های کاملا نامتعارف هستند که با عمل جراحی چهره بهتری پیدا می کنند؛ بخشی دیگر از آنان به دلیل بیماری های تنفسی اقدام به عمل بینی می کنند.
وی می افزاید: اما گروهی دیگر از متقاضیان اینگونه اعمال جراحی ، ظاهری متناسب دارند اما دچار اختلال روانشناختی ˈبدریختی بدنˈ هستند.
دبیر انجمن روانپزشکان ایران تاکید می کند :این افراد اگر بینی خود را عمل کنند به رضایت نمی رسند چراکه مشکل آنان، یک مشکل فکری و ذهنی است.
مظاهری ادامه می دهد : اینگونه افراد پس از عمل جراحی گیره کوچک کننده بینی از پزشکان خود شکایت می کنند و مدعی می شوند که پزشک کار خود را به خوبی انجام نداده است.
وی تصریح می کند :البته این اتفاق فقط برای بینی نیست بلکه بطور مثال برخی افراد فکر می کنند زیادی قدکوتاه هستند و اقدام به تهیه داروهای هورمونی از شبکه های ماهواره ای می کنند.

**لزوم مداخله روانپزشکان در جراحی های زیبایی بی مورد
دبیر انجمن روانپزشکان ایران بر لزوم مداخله روانپزشکان در جراحی های زیبایی بی مورد تاکید می کند و می گوید: متخصصان جراحی پلاستیک درصورت مراجعه افراد بدون دلیل منطقی باید آنان گیره کوچک کننده بینی را به روانپزشکان ارجاع دهند تا سلامت روان آنان کنترل شود.
مظاهری می افزاید: برخی از این افراد با مصرف دارو و رفع مشکل روانشناختی از انجام عمل زیبایی منصرف می شوند.
وی تصریح می کند فقط 25 تا 30 درصد اینگونه افراد پس از آغاز درمان های روانشناختی از عمل جراحی خود منصرف می شوند چراکه اغلب آنان قانع نشده و پزشک خود را عوض می کنند.

**افسردگی پیامد جراحی های زیبایی بی مورد
دبیر انجمن روانپزشکان ایران، اضطراب و افسردگی را از پیامدهای جراحی های زیبایی بی مورد عنوان می کند و می گوید : افرادی که بدون دلیل خاصی اقدام به جراحی های زیبایی می کنند زمینه های اضطراب و افسردگی را دارند گیره کوچک کننده بینی و پس از عمل جراحی نیز چون نتیجه مورد نظر عایدشان نمی شود بیشتر افسرده می شوند.
مظاهری می افزاید: اینگونه افراد پس از عمل جراحی، چهره جدید خود را نیز نمی پذیرند و بطور دایم خود و خانواده شان را سرزنش می کنند.
به هرحال جراحی پلاستیک به منظور زیبایی باید با هدف پزشکی و منطقی انجام شود چراکه در غیراینصورت علاوه بر تحمیل هزینه های فراوان درمانی ، نتیجه مورد نظر را برای فرد به همراه نمی آورد و موجب گیره کوچک کننده بینی دامن زدن به مشکلات روحی و روانی او خواهد شد.

گیره کوچک کننده بینی

  • واعظ داوودی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی